Kommunikointi on yritystoiminnan perusta – miten niin? Lue tästä artikkelista lisätietoa siitä, miksi kommunikointia voidaan kutsua yrityksen perustaksi ja miksi hyvä ja monimuotoinen kommunikointistrategia on koko yritystoiminnan peruspilari. Saatat yllättyä siitä, kuinka iso merkitys kommunikoinnilla yritystoiminnassa onkaan ja kuinka vähän oletkaan sen merkityksestä ymmärtänyt aikaisemmin. Moni yritys käyttää kommunikoinnissaan hyödyksi monenlaisia työkaluja, mutta vain harva käyttää niitä koko niiden kapasiteetin mukaisesti hyödykseen, mikä tarkoittaa sitä, etteivät läheskään kaikki yritykset käytä näitä hyödykseen tarpeeksi. Tässä artikkelissa opetamme lisää siitä, millaisia kommunikoinnin metodeita oman yrityksen toimintastrategiaan olisi hyvä sisällyttää ja millaisin keinon asiakaspalvelun olisi hyvä kommunikoida asiakkaiden kanssa. Lue siis lisää ja opi keinoja siihen, kuinka yrityksesi, oli se sitten IT-alan yritys tai nettikasino, voi kommunikoida entistäkin paremmin – huomaat takuulla muutoksen kohonneena kassavirtana välittömästi.
Yrityksen onnistunut kommunikointistrategia on onnistumisen edellytys
- Muista hakukoneoptimointi
Kun ihmiset hakevat hakukoneen avulla jotakin tiettyä palvelua, hakevat he sitä yleensä tiettyjen hakusanojen avulla. Nämä hakusanat kannattaa määrittää ja selvittää heti sivuston rakentamisen alkuvaiheessa, jotta voit sisällyttää ne mahdollisimman onnistuneesti tekstiisi ja jotta juuri sinun sivustosi hakutulos nousee mahdollisimman korkealle hakutulosten asteikolla. Jos ihmiset hakevat eniten sinun sivustoosi viittaavaa materiaalia vaikkapa hakusanalla igame pelit bonusket, kannattaa tämä termi sisällyttää tekstiin niin, että se nostaa sivustosi arvoa hakukoneiden tuloksissa. Useat tutkimukset osoittavat, että ihmiset klikkaavat todennäköisimmin ensimmäisen viiden hakutuloksen sijalla olevia hakuja ja lähes 50 prosenttia ihmisistä ottaa huomioon ainoastaan ensimmäisen sivun hakutulokset. Tämä on seikka, jota ei muisteta läheskään tarpeeksi usein.
- Live chat -asiakaspalvelu tuo asiakkaalle turvallisuuden tunteen
Hyvä asiakaspalvelu tekee yrityksen – miten niin muka? Annapa kun kerromme tästä hieman lisätietoa. Kun asiakas tekee ostoksia yrityksessä, ei hän arvioi ainoastaan sen tarjoamien tuotteiden tai palveluiden laatua, vaan myös sitä, millaisella tavalla hän on yrityksessä saanut palvelua. Mikäli hänen saamansa palvelu on ollut ikävää, hän tuskin käyttää saman firman palveluita enää toista kertaa, vaikka hänen ostamansa tuote tai palvelu olisi muutoin vastannut odotuksia. Siksi ei ole lainkaan liioittelua kun sanotaan, että huono asiakaspalvelu voi pilata koko yrityksen maineen. Tämän takia on syytä panostaa siihen, että yrityksen asiakaspalvelu tulee hoidettua mahdollisimman laadukkaasti. Yksi tapa erottua joukosta on tarjota asiakkaille live chat -asiakaspalvelua sivustolla. Tämä lisää asiakkaan puolesta luottamusta firmaa kohtaan ja takaa sen, että asiakas uskaltaa tehdä ostoksensa, vaikka tällä olisikin joitakin huolia tai kysymyksiä. Live chatin ylläpitäminen on pieni vaiva yrittäjälle, mutta suuri tekijä asiakkaan tyytyväisyydessä.
- Ole siellä missä asiakkaatkin – hyödynnä sosiaalinen media
Sosiaalinen media on yksi alikäytetyimmistä bisnestyökaluista siihen nähden, kuinka paljon mahdollisuuksia se tarjoaa jopa aivan ilmaiseksi. Itse asiassa nykyisin on jopa olemassa paljon yrityksiä, jotka toimivat vain ja ainoastaan sosiaalisessa mediassa – niillä ei siis ole fyysistä toimipistettä tai edes omia nettisivuja, vaan koko myynti tapahtuu sosiaalisen median välityksellä! Sosiaalisen median markkinointityökalut ovat osoittautuneet monikymmenkertaisesti tehokkaammaksi hinta-laatusuhteeltaan kuin mikään muu median kanava, joten sosiaalisen median vaikutusta yrityksen myyntiin ei missään nimessä kannata lähteä aliarvioimaan. Kokeile vaikka!